Sosyal Medya

TikTok ve Universal müzik savaşı, hit modüllerin sonu olabilir

TikTok ile Universal Music Group (UMG) ortasındaki devam eden uyuşmazlık, müzik sanayisinin merkezine oturdu. Sıkıntı yalnızca Taylor Swift ve Billie Eilish üzere tanınan sanatkarların müziklerinin TikTok’tan kaybolması değil; dijital çağda müziğin pahası hakkında daha geniş bir tartışma kelam konusu.

ByteDance, TikTok’un ana şirketi, UMG’yi sanatçı ve müzik müelliflerinin çıkarlarını kârın üzerinde tutmamakla suçluyor. TikTok, UMG’nin milyar kullanıcılı platformunun sunduğu tanıtım fırsatlarını kaçırdığını savunuyor. Bu platform, yeni yeteneklerin keşfedilmesi için kritik bir araç olarak hizmet ediyor.

TikTok ve Universal müzik savaşı, hit modüllerin sonu olabilir

Mesele aslında tazminatla ilgili. UMG, TikTok’un yeni muahede için sunduğu teklifin adil piyasa pahasının çok altında olduğunu argüman ediyor ve TikTok’un büyük kullanıcı kitlesi ve artan reklam gelirlerinin müzik yaratıcıları için kâfi getiri sağlamadığını vurguluyor. UMG, TikTok’un popülerliğine karşın, toplam gelirlerine yalnızca %1 katkıda bulunduğunu belirtiyor.

Zamanlama daha kritik olamazdı, zira mevcut lisans muahedesi yakında sona erecek. TikTok, başka etiketler ve yayıncılarla uygun mutabakatlara vardığını tez ediyor, lakin UMG ile bu karşı duruş, dinamikleri değiştirebilir.

Anlaşmazlığa bir öteki boyut da TikTok’ta yapay zekanın (AI) rolü. UMG, platformdaki AI üretilen içeriğin artan kullanımından tasa duyuyor ve bu durumun insan sanatkarlar için telif haklarını sulandırabileceğini öne sürüyor. TikTok bu savları reddediyor ve yapay zekanın kullanımını savunuyor.

bilaldemirkr

1997 doğumlu ve 2015 den bu yana wordpress blog kurmada ileri seviye kazanmış,Kendini geliştirmeyi ve yeni şeyleri bloguna katmayı seven bir zat-ı muhterem.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu